Bönekurs

I maj var vi några i Vasakyrkan som testade ett avsnitt av den bönekurs som utvecklats av den som är ansvarig för den världsvida 24-7-bönerörelsen.

Vi som var med kände alla att det här är en kurs som vi vill vara med på, så med start onsdagen den 15 september kl 19.00, och åtta onsdagar framöver kommer vi att erbjuda möjlighet att vara med på bönekursen. Första gången börjar vi i digital form – via google meet – men om önskemål finns går det bra att vid senare tillfällen kunna träffas i kyrkan. Man behöver inte binda sig att vara med vid alla träffarna, men man har sannolikt stor glädje av att vara det, eftersom kursen är en helhet, där de olika tillfällena tar upp olika ämnen kring bön och bedjande.

Så VÄLKOMMEN – anslut till vår kurs på  meet.google.com/fdi-xaeh-bfq

Vi alla som var med kände att det här är en kurs som vi vill vara med på, så med start onsdagen den 15 september kl 19, och åtta onsdagar framöver kommer vi att erbjuda möjlighet att vara med på bönekursen. Första gången börjar vi i digital form – via Google Meet – men om önskemål finns går det bra att vid senare tillfällen träffas i kyrkan. Man behöver inte binda sig att vara med vid alla träffarna, men man har sannolikt stor glädje av att vara det, eftersom kursen är en helhet, där de olika träffarna tar upp olika ämnen kring bön och bedjande.

Praktiskt inleds sammankomsterna med en kort bön och presentation av avsnittets tema. Sedan ser vi tillsammans en kort video på 20 minuter, varefter vi fortsätter att samtala ungefär lika länge om det vi sett och hört. Vi avslutar med att alla ges möjlighet att dela eventuella tankar och önskemål man har kring sitt böneliv och denna kurs. Träffen som håller på cirka en timme totalt, avslutas med bön.

Vill du titta lite närmare på hur kursen är upplagd kan du gå in på https://bonekursen.se/om/

Så VÄLKOMMEN att ansluta till vår kurs på  meet.google.com/fdi-xaeh-bfq, åtta onsdagskvällar  med start den 15/9 kl 19.00.

/Lasse Palmér