ALPHA

Vad tror du på?

Under vårterminen håller Vasakyrkan en Alphakurs. Kursen är för dig som är intresserade av livet och kristen tro. Du behöver inte ha några förkunskaper. Kom som du är!

ALPHA

Alpha finns i hela världen och är en möjlighet att tillsammans med andra få diskutera meningen med livet och fundera kring begrepp som tro och ondska.

Alla är välkomna till Alpha! Allas åsikter och funderingar ryms i kursen. Kursen riktar sig speciellt till dig som inte är van kyrkobesökare. Anmälan längst ner på denna sida! Nästa kursstart för Alpha är i september.

Ungdoms Alpha

Detta är något för dig mellan 14-18 år som vill fika, hänga, och samtala om tro och livet. Vi ses på tisdagskvällar under hösten. Anmäl dig längst ner på denna sida!

Anmälan: kursen är kostnadsfri! Kom gärna och testa om Alpha är någonting för dig. Du kommer bli bjuden på mat. Du kan anmäla dig till kursen genom att fylla i formuläret nedan. Anmälan är inte bindande och du är välkommen även om du inte är anmäld.

Varmt välkommen!

Om du har några frågor, tveka inte att höra av dig till oss!

Kontakt:
E-post: alpha@vasakyrkan.com
Adress: Vasagatan 12C (Vasaplan)