Alpha

Under hösten planerar vi för en Alpha-kurs, en kurs i kristen tro. Detta är något vi har haft i tre omgångar och höstens kurs blir vår fjärde. Alpha är något vi tycker fungerar väldigt bra och vi är mycket glada att det blir ringar på vattnet i form av inbjudningar från andra kyrkor, uppmärksamhet på nationell nivå om vårt arbete och många personer som blir välsignade och får sina liv förvandlade.

Vi behöver din hjälp i höst! Be för arbetet och be för de personer i din närhet som du tror hade blivit välsignade av att gå kursen. Vi har också praktiska uppgifter som du gärna får hjälpa till med. Under Alpha serverar vi mat och vi håller nu på att sätta ihop olika matlag. Ingår du i ett matlag kommer du, tillsammans med några andra, ha ansvar för att laga, servera och diska under ca två söndagskvällar under hösten. Är detta något som du kan tänka dig att hjälpa till med? Eller känner du någon som hade passat bra till denna uppgift? Hör av dig till adam@vasakyrkan.com eller prata med en ledare för Alpha.

Välsignelser

Adam Govik, med team