Rapport från styrelsen

Styrelsens första träff för terminen inleddes med sedvanlig textläsning och bön. Sedan följde en välfylld dagordning.

Mariaskolan önskar utöka sin skolverksamhet på Backen. Som ett första steg har styrelsen kontakt med kommunen om det ens är möjligt att få tillstånd för det. Mer information kommer
framöver.

Ombyggnationen av övervåningen på Vasakyrkan har börjat och fastighetsutskottet ansvarar för och söker frivilligarbetare för att hjälpa till i det arbetet.

Till stor glädje har nu Salts årsmöte för Vasakyrkan kunnat genomföras.

En till glädjeämne är att, av de sökande till prästtjänsten i kyrkan, fick en komma vidare i rekryteringsprocessen. Styrelsen arbetar vidare med EFS Västerbotten i frågan. Vikarierande präst ska välkomnas och Anna Duveskog avtackas den 28 augusti.

Den gratisshop för Ukrainska flyktingar som funnits i kyrkan kan inte vara kvar under höstterminen. Styrelsen önskar att detta fina initiativ kan få hjälp att hitta en ny lämplig lokal.

En styrelsedag planeras till en tredje september och ett föreningsmöte till den 6:e september.

Nu finns det många fler saker på agendan för styrelsen och Vasakyrkan. Rekrytering av ny personal nu när Anna slutar samt ansvar för hennes tidigare arbetsuppgifter, skötsel av
hemsida, fortsatta Alphakurser, temahelger, utskott och grupper för att nämna några.

Styrelsen är oerhört tacksam för allt vi i kyrkan hjälper varandra med att lösa. Behovet av mer hjälp finns samtidigt. Vill man hjälpa till i kyrkan så tveka inte att höra av er till förslagsvis
styrelsen. Tillsammans hittar vi uppgifter som passar var och en.

Avslutningsvis vill vi tacka Gud, vår herre, som genom sin nåd givit oss en väg att följa, en sanning att hålla fast vid och ett liv större än vår tid på jorden. Låt oss inte glömma att det inte
beror på vad och hur mycket vi gör eller hur svag eller stark tro vi har. Utan det Gud redan har gjort för oss. Låt Herren fylla oss med sin tro och sina gärningar till pris för vår frälsning och frid i Kristus. Amen