Magnus – vår nya präst

Vi har glädjen att kunna berätta att vi anställt Magnus Lind som en ny präst för tjänst i Vasakyrkan. Magnus kommer närmast från en tjänst som samarbetskyrkopräst i Sörbyakyrkan, Nederluleå församling där han jobbat sedan 2016.

Vi har glädjen att kunna berätta att vi anställt Magnus Lindh som en ny präst för tjänst i Vasakyrkan. Magnus kommer närmast från en tjänst som samarbetskyrkopräst i Sörbyakyrkan, Nederluleå församling där han jobbat sedan 2016.

Magnus är född och uppvuxen Skråmträsk. Där han varit aktiv i EFS och Svenska kyrkans verksamheter under uppväxten. Det är inte första gången Magnus jobbar i Umeå.  Skolåret 1989–1990 var han med i skolevangelisationsteam från Team Jesus generation som jobbade i Vasakyrkan.  Det var också där han träffade sin blivande hustru Ulrica. Efter avslutad utbildning på Johannelunds prästvigdes han 1993 för prästtjänst i EFS Vimmerbykretsen. 1998 flyttade familjen norrut till Luleå. Magnus och Ulrica har fyra söner. Två av dem bor numera i Umeå och en av dem är dessutom medlem i vår förening.

Magnus kommer att börja sin tjänst i Vasakyrkan i början av nästa år. Men vi hoppas få se honom här vid några tillfällen under hösten. Första tillfället blir söndag den 25 september då han predikar i gudstjänsten och träffar församlingen.