Ett stort tack

Nu är det dax för mig att gå vidare till nytt jobb men innan dess vill jag tacka för all vänskap, stöttning och hjälp som jag mött. Jag började ca 2 månader innan pandemin slog till och hann då lära känna några av er vilket var skönt för mig. Så här 2.5 år senare inser jag att jag fått mig en stor ny vänkrets.

Att jobba som ny i en kyrka under pandemin var svårt och utmanande men också spännande! Vi fick arbeta på ett nya sätt för att nå ut till er medlemmar men även andra intressenter. ”Anna möter…” var ett spännande projekt som jag gärna hade fortsatt med även om några av er var svårflirtade att få intervjua. Man lär sig nya saker då livet tar andra vägar än man tänkt. Så låt oss ta med oss vad vi erfarit under pandemin. Stort som smått.

Jag har trivts att jobba i Vasakyrkan. Allt ifrån Amigos, Café Ukraina, Kulturverandan till att ringa musiker och gudstjänstledare eller att städa olika förråd har varit utmanande men framförallt roligt. Att få jobba med så många olika saker har varit bra för mig, inte betungande.

Att jag skulle sluta nu var aldrig planerat. Jag blev kontaktad angående detta nya jobb, Administratör på FoU, Socialtjänsten under region Västerbotten, och kunde inte tacka nej efter en hel dels funderande. Jag lämnar inte mitt jobb i Vasakyrkan som utmattad eller besviken. Jag lämnar med glada minnen och nya vänner.

Nu övergår jag från anställd till medlem i Vasakyrkan. Vi har stora utmaningar men en fantastisk tid framför oss. Jag vill vara en del av den!

Stort tack och en varm kram till er alla!

Foto/bild:Peo Einemo.