Alpha

När vi samlades förra veckan var vi lite över 30 personer som pratade om kristen tro och existentiella frågor. Man måste inte vara kristen för att gå Alpha, man behöver inte ens tro på Gud. Vi har personer som är djupt troende kristna, muslimer, agnostiker och ateister i vår Alphagrupp, alla är välkomna.

I Vaskyrkan har vi en Alphakurs som i skrivande stund har haft ett möte. Alpha är ett koncept som är hämtat från kyrkan i England och som haft stor spridning runt om i världen. Kursen är översatt till 120 språk och över 26 miljoner människor har gått kursen. När vi samlades förra veckan var vi lite över 30 personer som pratade om kristen tro och existentiella frågor. Man måste inte vara kristen för att gå Alpha, man behöver inte ens tro på Gud. Vi har personer som är djupt troende kristna, muslimer, agnostiker och ateister i vår Alphagrupp; alla är välkomna.

Vi börjar kvällen med att äta tillsammans för att sedan kolla på ett filmklipp som behandlar kvällens ämne. Efter filmen har vi samtalsgrupper där vi pratar om filmen och de frågor som vi har.

Om du känner att du vill involvera dig i Alpha finns det stora möjligheter! Vi har en bönegrupp som under kursen (söndagar 17:30-19:45) är i bönerummet i Vasakyrkan och ber. Om du känner någon, eller om du själv är sugen på att gå Alpha är det inte för sent, hör av dig till Vasakyrkan.

Denna kurs kommer pågå under vårterminen med en träff i veckan. Var gärna med och be för oss från ditt hem också. Be för hunger, mod, frälsning och väckelse!