Föreningen Gemenskap

Nya restriktioner 1 december

Vasakyrkans styrelse tog igår kväll (1/12) beslutet att inte kräva vaccinationsbevis för att delta i Vasakyrkans gudstjänster. Man väljer därmed att följa de råd som EFS Riks och EFS Vb gått ut med. Det vill säga att vi tar in 100 besökare, medverkande ingår ej, och att vi alla fortsätter med att vara noga med avstånd och god handhygien.

För samlingar och konserter som hålls i Vasakyrkans lokaler utanför gudstjänsttid och av annan arrangör kan det förekomma vaccinationsbevis. Varje evenemangsarrangör beslutar detta själva.