Söndagsskola för Vuxna

Söndagsskolan för vuxna tuffar på. Varje söndag kl 9.30 studeras söndagens texter med fokus på evangelietexten. Samlingarna rymmer även fika, kaffe, bön och umgänge.

Söndagen den 14 april gästade ett gäng från S:ta Clara kyrka vår verksamhet. Det är en stor glädje att ha ett ekumenisk samarbete med denna kyrka, där vi får möjlighet dela erfarenheter kring varandras verksamheter.

På söndagsskola för vuxna är det i vanliga fall upp emot 12 deltagare. Men det ryms många, många fler! Både fysiskt men också själsligt. Ett mål är att det kommer så många att vi får dela upp oss i flera grupper. Det är viktigt att varje deltagare har möjlighet att delta i diskussionerna kring texterna; att man får tillfälle att lyfta tankar och ställa frågor. Så hjärtligt välkomna att fylla övervåningen på Vasakyrkan kl 9.30 på söndagarna.

Erik Sjölander