Ny diakoniassistent

Hej!

Joline Dagerbrant här. I detta stycke ska jag skriva några rader om mig själv och vad jag ska jobba med i församlingen. Under sommaren har jag fyllt 27 år och äntligen tagit examen från min fyraåriga pastorsutbildning vid ALT (Akademi för Ledarskap och Teologi). Under studiens gång ”upptäckte” jag diakoni och landade i att det var vad jag ville ägna mig åt efter studierna. Till min glädje får jag nu jobba med de diakonala frågorna här i församlingen. I min åttioprocentiga tjänst ryms administration och det utåtriktade diakonala arbetet. Tjänsten är till stor del pionjär, och jag ser fram emot att sätta i gång!

Jag är gift med Kristoffer Dagerbrant sedan 3 år tillbaka och vi bor i en lägenhet i centrala Nordmaling. Utöver att jag studerat teologi, är gift, och numera ska jobba med det diakonala i församlingen, älskar jag att handarbeta (sticka, virka, sy, måla m.m.), jag är språk- och historieintresserad, och uppskattar att läsa. Trevligt att du läser detta. Jag ser fram emot att träffa dig.

Vi ses i kyrkan!

Joline Dagenbrandt