Gudstjänst

Ni ska få kraft…

Nu till helgen 19-21 maj är det EFS årskonferens i Umeå. Det mesta kommer att vara i Umeå Energi Arena men också en del som händer i Vasakyrkan, t.ex. musikalen På väg och Kvällsmässa med Tomas Sjödin. Se hela programmet

Temat för konferesen är “Växa i lärjungaskap – ni ska få kraft…EFS Västerbottens distriktsföreståndare Mats Lindberg skriver om detta tema:

Konferensen ligger som vanligt på Kristi himmelsfärdshelgen. Där påminns vi om att Jesus återvänder till himlen men också om att Jesus lovar lärjungarna att de ska få kraft för att kunna föra evangeliet vidare. Vi är lika beroende av Andens kraft som de första lärjungarna var. Och det ligger samtidigt ett hopp i detta att det inte beror på vår egen kraft. Ni ska få kraft!

Vi får be och hoppas att denna konferens ska ge oss kraft och hjälpa oss att växa i lärjungaskap.

/Magnus Lind, Präst Vasakyrkan

*Det finns möjlighet att anmäla sig på plats i konferensbyrån och köpa en konferensbiljett för 595 kronor. Barn är gratis. Alla gudstjänster och konserter är kostnadsfria och öppna för allmänheten.