Rapport från styrelsen

Styrelsen höll styrelsemöte under april i det nya sammanträdesrummet på Vasakyrkans övervåning. Den nya tekniken i rummet med skärmar och uppkoppling underlättade arbetet. Renoveringen av lokalerna är skäl till tacksamhet. Helene höll i inledning och bön.

Vasakyrkans styrelse höll kyrkans Salt-förenings årsmöte. En uppgift man i framtiden vill mer direkt involvera föreningens barn och ungdomar i.

En stor del av mötet ägnades åt verksamhetsplanen och hur föreningen kan arbeta vidare med visionen om att vara en kyrka som är nära Jesus, nära varandra och vår omvärld.

Vasakyrkans arbete med Alphakurser har gett mersmak, så därför planeras det för en inspirationshelg för församlingar som är intresserade av att arbeta med Alpha. Det finns redan intresse hos andra församlingar i Umeå för att vara med på en inspirationshelg runt Alphakonceptet.

Gåvomedlen till kyrkan är något lägre än vad som är budgeterat för perioden. Dock kan man komma ihåg att det i år är budgeterat för mer givande än under fjolåret. Fortfarande kommer generösa gåvor men ska föreningen kunna förverkliga det vi kommit överens om i budgeten, behöver intäkterna öka. Styrelsen fortsätter att arbeta med information och tankar kring hur gåvomedlen ska kunna utökas.

Ett samarbete med Umeå stadsmission är fortfarande på tapeten och arbetas vidare med.

Annonsen för den tredje tjänsten i kyrkan är ute. Annonsen finns publicerad på EFS Västerbottens hemsida.

De som önskar hyra föreningens lokaler (Vasakyrkan och Backengården) ska göra förfrågan via Vasakyrkans hemsida.

Mötet avslutades med en bönerunda där var och en fick tid att ta upp sina böneämnen.

Nästa styrelsemöte är planerat till den 10 maj.

Styrelsen genom Erik Sjölander