Föreningen Styrelsen

Rapport från styrelsen

Styrelsens första ordinarie styrelsemöte efter årsmötet hölls den 21 mars. Ett innehållsrikt möte med full agenda och mycket bön. Efter en ingående runda då ledamöterna presenterade sig och uttryckte sina förväntningar hölls en bön för den nya styrelsens arbete under året.

Tillgång till styrelseprotokoll, beslutsunderlag och annat matnyttigt för medlemmar är möjligt att få via Google Drive. Är man intresserad av detta går det bra att anmäla sig genom den intresseanmälan som finns på vår webb och fliken “Om”. Du kan även skriva direkt till admin@vasakyrkan.com.

Vasakyrkans arbete inom Salt fortsätter och ett årsmöte planeras att hållas i anslutning till nästa styrelsemöte.

Rekrytering av den tredje tjänsten fortgår, så därför har ledararbetet för Amigos delats upp mellan anställda och frivilliga.

Det är viktigt att styrelsen följer verksamhetsplanen som beslutas på årsmötet. Därför finns planen alltid med på styrelsemöten och följs upp.

Fler medhjälpare till ”På trappan” eftersökes. Kontakta en anställd vid intresse.

Det ekonomiska resultatet för januari och februari har sammanställts och föreningen har samlat in 50 000 kr mindre under perioden än budgeterat.

Styrelsen påbörjade ett arbete med att underlätta vid kollekttal och ge upplysning om vad föreningens gåvomedel används till. Målet är att öka både kunskap och givande.

Flertalet årsmöten inom EFS organisation närmar sig. Nomineringslistor finns uppsatta i Vasakyrkans foajé.

Föreningens möjligheter med webb, utskick och it håller på att bearbetas. Vissa saker har fungerat mindre bra och därför beslutade styrelsen att låta Peo hitta en lösning.

Umeå Stadsmission är fortsatt intresserad av att använda Vasakyrkans lokaler. Samtal förs om hur, var och när det kan vara möjligt att genomföra.

Nästa styrelsemöte är planerat till 18 april 2023.

/Styrelsen genom Erik Sjölander