Jobba i Vasakyrkan!

Vasakyrkan söker en person som har hjärta för dem som ännu inte hittat till kyrkan!

I arbetsuppgifterna ingår att driva och utveckla det diakonala och sociala utåtriktade arbetet tillsammans med kyrkans medlemmar. T.ex. ”På trappan” där vi varje fredag finns för den som behöver en varm dryck och en varm blick. I ditt arbete som musiker så kommer fokus vara att leda körer samt planera och eventuellt spela i gudstjänster. Det ingår även en del administrativa arbetsuppgifter. I tjänsten ingår också att samverka med andra anställda samt uppmuntra och leda ideella främst inom ditt ansvarsområde, men även som en del av arbetslagets uppdrag i övrig verksamhet. Arbetslaget består av en präst, en konsulent samt den vi nu söker.

Vasakyrkan är en EFS-förening med ca 270 medlemmar i Umeå. Kyrkans läge mitt i stan ger möjlighet både till att synas och till ett utåtriktat arbete. Vi har en längtan efter att få vara en
öppen kyrka med ett tydligt diakonalt och utåtriktat socialt arbete. Musikverksamheten har alltid haft en viktig roll i Vasakyrkans verksamhet.

Vi söker dig som har utbildning eller erfarenhet som är relevant för de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten, till exempel socionom eller annan likvärdig utbildning. Vi förväntar oss att du har en personlig kristen tro och är medlem i Svenska kyrkan, kännedom om EFS är en merit. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansökan, anställningsform och tillträde
Skicka in din ansökan till info@efsvasterbotten.se redan nu men senast den 30 maj då intervjuer kan komma att ske löpande. Tillträdesdag snarast eller efter överenskommelse. Lönenivå enligt Vision ekumeniska, ange löneanspråk. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras vid anställning. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. För anställningen gäller avtalet mellan Arbetsgivaralliansen och Vision Ekumeniska, med EFS Västerbotten som arbetsgivare.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Peo Einemo (ordförande) ordforande@vasakyrkan.com 0730740061
Evelina Lundqvist (facklig representant) evelina.lundqvist@svenskakyrkan.se 0910-787972
Marie Granholm (personalstrateg EFS Västerbotten)
marie.granholm@efsvasterbotten.se 090-125817