På Trappan

Vasakyrkan Vasagatan 12, Umeå, Sweden

”På trappan” är ett samarbete med Umeå Stadsförsamling. Varje fredag mellan kl 13:30-15:30 serveras kaffe utanför kyrkans trappa. Det blir en plats för många samtal och nya vänskaper.

Babysång

Vasakyrkan Vasagatan 12, Umeå, Sweden

Torsdagar kl 10:00 Sång i 30 min sedan fika och gemensakap.

Drop in från 9:30.

Onsdagsbön

Vasakyrkan Vasagatan 12, Umeå, Sweden

Varje onsdag 08:30 samlas vi för bön i Vasakyrkan. Vi ber under ca 30 minuter. Kom som du är! Ingen anmälan krävs!

Lunchbön

Vasakyrkan Vasagatan 12, Umeå, Sweden

Varje tisdag har vi lunchbön i Vasakyrkan. Vi träffas 12:30 för att tacka och lova Gud. Ingen anmälan krävs!

Söndagsskola för vuxna

Vasakyrkan Vasagatan 12, Umeå, Sweden

Varje söndag när vi firar gudstjänst i Vasakyrkan kommer vi ha gemenskap, samtal och lätt frukost tillsammans. Söndagsskola för vuxna är innan gudstjänsten varje söndag när vi firar gudstjänst i Vasakyrkan kl 09:30.

På trappan med S:t Clara kyrka

Vasakyrkan Vasagatan 12, Umeå, Sweden

Det blir kaffe utanför kyrkans trappa och möjlighet till samtal med team från S:t Clara kyrka i Stockholm.

S:ta Clara på besök

Vasakyrkan Vasagatan 12, Umeå, Sweden

Teamet från S:ta Clara är på plats i Vasakyrkan på fredag. På fredagen kommer det att vara lugnare takt. Vi kommer att be, äta, samtala och vara med på Trappan! 9.00-10.00 Bön. Fika. 10.30-11.45 Samtal om diakoni. Lunch. 13.00-15.30 På Trappan.

Babysång

Vasakyrkan Vasagatan 12, Umeå, Sweden

Torsdagar kl 10:00 Sång i 30 min sedan fika och gemensakap.

Drop in från 9:30.